вторник, 1 марта 2011 г.

Boney M. ULTIMATE 2.0 entered the Belgian TOP100 / Boney M. ULTIMATE 2.0 вошёл в бельгийский TOP100




The new double album by Boney M. ULTIMATE 2.0, after several days of sales, made it to the Belgian TOP100 CHARTS BELGIQUE FRANCOPHONE. In this country (the only precedent in Europe), there are two official charts: for the French-speaking part of the country (Wallonia) and for the one that speaks Dutch (Flanders). Typically, these charts are very similar, but there are differences due to language preference.
However, the DUCK SAUCE single "Barbra Streisand", based on samples from the Boney M cover track "Gotta Go Home", has incredible success in both parts of the Kingdom of Belgium. In turn, "Gotta Go Home" was a highly successful English-language variation of an inconspicuous song of the German project Nighttrain (1973). In the wake of the popularity of DUCK SAUCE, it was planned to release a new remix album by Boney M. entitled "Boney M. GOES CLUB - Barbra Streisand", which contains a dozen dance hits.
However, the death of legendary Boney M.'s frontman Bobby Farrell forced Sony Music to urgently change plans. In parallel with the "club" album from Farian's company MCI, the double album ULTIMATE 2.0 (from Sony) was launched, which contains an additional disc with the classic tracks of the group.
Thus, an unexpected competition arose between two similar publications and the buyers were divided approximately equally. However, this does not in the best way affect the position in the charts, since a bet on any one edition would increase the chances of more actively promoting new remixes.
In addition, it remains unclear why the music channels lack any support for these releases. Over the past week since the release of the mentioned albums on sale, not a single clip or commercial has been shown. At least the VIVA TV channel, which broadcasts in open mode (in contrast to the paid MTV Germany), did not say a word about it.
What's more, Sony Music has sharply restricted on its YouTube blog access to the new "Who The F ** k Is Wikileaks" video, which was released in support of Boney M.'s new CD.
In such a situation, it is difficult to expect that even a potential hit of sales can have serious chances of successful promotion. However, let's see what the charts show in the near future. As of today, we can state that the first "single-disc" edition of the Boney M. GOES CLUB lasted 10 days in the TOP100 of the most popular digital downloads on the German portal MUSICLOAD, reaching 21st position. This is a good result for an album with virtually no advertising support on TV and radio. In contrast, the hit DUCK SAUCE was heavily promoted on popular radio stations in the UK, which then led to success throughout continental Europe and other regions of the world.

Новый двойной альбом Boney M. ULTIMATE 2.0 после нескольких дней продаж попал в бельгийский TOP100 CHARTS BELGIQUE FRANCOPHONE. В этой стране (единственный прецедент на территории Европы) существуют два официальных чарта: для франкоязычной части страны (Валлония) и для той, что говорит на голландском (Фландрия). Как правило, эти чарты очень похожи, но бывают и различия, связанные с языковыми предпочтениями.
Впрочем, невероятный успех в обеих частях Королевства Бельгия имеет сингл DUCK SAUCE "Barbra Streisand", основанный на сэмплах кавер-трэка Boney M "Gotta Go Home". В свою очередь, "Gotta Go Home" был весьма успешной англоязычной вариацией неприметной песенки немецкого проекта Nighttrain (1973).
На волне популярности DUCK SAUCE планировался выпуск нового ремикс-альбома Boney M. под названием "Boney M. GOES CLUB - Barbra Streisand", который содержит дюжину добротных танцевальных хитов.
Однако смерть легендарного фронтмена Boney M. Бобби Фаррэлла заставила Sony Music срочно менять планы. Параллельно с "клубным" альбомом от компании Фариана MCI, был запущен в продажу двойной альбом ULTIMATE 2.0 (от Sony), который содержит дополнительный диск с классическими трэками группы.
Таким образом, возникла неожиданная конкуренция между двумя похожими изданиями и покупатели разделились примерно поровну. Однако это не лучшим образом сказывается на положении в чартах, поскольку ставка на какое-то одно издание повысила бы шансы более активно продвинуть новые ремиксы.
Кроме того, остаётся непонятным, почему на музыкальных каналах отсутствует какая-либо поддержка этих релизов. За прошедшую неделю со дня появления упомянутых альбомов в продаже, не было показано ни одного клипа или рекламного ролика. По крайней мере телеканал VIVA, вещающий в открытом режиме (в отличие от ставшего платным MTV Germany), не сказал об этом ни слова.
Более того, Sony Music резко ограничила в своём блоге на YouTube доступ к просмотру нового видео "Who The F**k Is Wikileaks", которое было выпущено для поддержки нового CD-альбома Boney M.
В такой ситуации сложно ожидать, что даже потенциальный хит продаж может иметь серьёзные шансы на успешное продвижение. Впрочем, посмотрим что покажут чарт-диаграммы в ближайшее время. На сегодняшний день пока можно констатировать, что первое "однодисковое" издание Boney M. GOES CLUB продержалось 10 дней в TOP100 самых популярных цифровых загрузок на немецком портале MUSICLOAD, достигнув 21-й позиции. Это неплохой результат для альбома, практически лишённого рекламной поддержки на ТВ и радио. В отличие от этого, хит DUCK SAUCE усиленно продвигался на популярных радиостанциях Великобритании, что затем привело к успеху во всей континентальной Европе и других регионах мира.

Комментариев нет: